Mina förebilder inom fotbollen

Min absolut största förebild inom fotbollen är min morfar, han tipsat mig med olika saker enda sedan jag var liten, hur jag ska få en bra skott mm.. Han är faktiskt väldigt mycket emot att jag är mittback och tycker jag skulle passa bättre som vänster mittfältare, där jag kan gå runt ytterbacken och sedan skjuta eller lägga inlägg med högern.. Men nu spelar jag där tränarna vill ha mig, men vem vet? någon dag kanske jag spelar där min morfar vill ha mig? Men min morfar har i alla fall inspirerat mig sedan liten och han är nog en av anledningarna att jag spelar fotboll.. Han håller just nu och uppfostra min kusin så att hon också blir fotbollsspelare, han har i alla fall lyckats med mig hehhe😉 Men morfar du är bäst, glöm aldrig det!

En tjej som inspirerar mig dagligen med hennes bilder och ord på Instagram och Twitter, är Johanna Almgren. Jag upplever henne som väldigt lik mig, vinnerskalle till 110 % och lever verkligen för fotbollen. Det kan vara en dag där jag absolut inte vill lämna sängen och bara sova och inte dra till skolan, och hon har lagt ut en bild med peppande citat och hon ändrar min inställning helt och jag blir helt plötsligt peppad till att dra till skolan och göra mitt bästa. http://www.youtube.com/watch?v=UQqrVZgFJW0
Jag hoppas verkligen att hon fortsätter med fotbollen efter hon har kommit tillbaka från sin skada, men sätter hälsan stop så ska hon självklart lägga skorna på hyllan, men jag skulle såååå gärna sett henne på planen igen!!!
puff_johanna1 Du inspirerar mig dagligen!

Alla tror jag vet att jag avgudar Ludwig Augustinsson, riktigt mycket.. Jag hade faktiskt tänkt att berätta första gången jag hörde talas om Ludwig..

Jag kollade Instagram, Nicklas Bärkroth hade skrivit en väldigt lång text att han lämnade IFK för Brommapojkarna, ag blev riktigt depp och kände fan, inget blåvitt utan Nicklas juuu.. Gick ner till pappa som var i vardagsrummet, berättade om Nicklas och pappa sa att han visste och att Ludwig Augustinsson från Brommapojkarna var klar, *hmm Ludwig Augustinsson, 18 år, vänsterback, från Brommapojkarna, tänk om han är skitkass och inte ens hör hemma på en fotbollsplan..* Tänkte jag.. Kollade hans Insta och shit vad snygg han, började följa han och sen kom denna videon ut: http://www.youtube.com/watch?v=fdpJfjQWpK4
Jag blev helt stum i kroppen, detta måste vara en riktigt duktig fotbollsspelare för han vet vad han snackar om.. Dom spelade några matcher och jag kollade higlightsen och detta var en duktig spelare, han var ju så teknisk och fin vänsterfot..
Sen fick jag reda på att han hade skadat sig, okej 6 veckor är väl inte så mycket, visst det är ändå en skada men 6 veckor är inte alls mycket, sen fick jag reda på 5-6 månader, då blev jag ledsen. Skrev till han på Kik och önskade han lycka till och sa att jag gärna ville se han i den blåvita tröja igen och han höll med, finaste killen❤

Sen när han skadade sig mot Malmö, blev jag ledsen, han som var så glad att vara tillbaka igen och nu blev han skadad igen, fan..
När jag och Nellie träffade han, så sa han att han tar en vecka i taget och att han inte vet när han är tillbaka. DSC_1146

Gustav Engvall, att bara se han spela fotboll får en att rysa, hans spelstil, hans löpsteg och hans fysik, när man ser han spela så kan man inte se att han bara är 17, han spelar med ett självförtroende och man ser att han älskar det han gör. Gustav är en spelare som kommer att komma långt, det kan jag redan säga nu för han är så duktig och man ser att han verkligen vill något med fotbollen och han inspirerar mig på det sättet, jag önskade att jag kunde spela med samma självförtroende som han! Så synd att han och Sverige inte gick hela vägen till finalen i VM, men dom tar Argentina i brons-matchen! 20131105-080322.jpg

Dom här personerna inspirerar mig dagligen och varje gång jag ska gå in på planen, för mig är ni viktiga!

Kommentera här. ♥

